Strona Główna  |  Albumy  |  Forum |  Użytkownicy |  Grupy |  FAQ  |  Szukaj |  Facebook
 |  Skrzynka odbiorcza |  Rejestracja |  Zaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Daleko od szosy (warsztatu) zmusza do myślenia :-)
Autor Wiadomość
Irbis
Administrator


Posty: 349
Skąd: Trzebnica / Kamień Pomorski
Wysłany: 2015-11-07, 14:20   Daleko od szosy (warsztatu) zmusza do myślenia :-)

Mieszkańcy domów wtopionych w krajobraz bardziej niż inni zależni są od ... motoryzacji. Tu nie skorzystacie zwykle z komunikacji miejskiej, do warsztatu samochód trzeba odholować, a jak już się tam znajdzie... to aby zlikwidować nieszczelność spowodowaną zestarzałym oringiem na przewodzie paliwowym "magik" zaczyna od wtrysków! Właśnie tak potraktowali mnie właściciele pobliskich warsztatów kiedy próbowałem rozwiązać problem w najprostszy sposób - czyli udać się do fachowca. Do tego najbliższy wolny termin za tydzień... Dali mi czas aby samemu próbować rozwiązać problem! Zaoszczędziłem na wynagrodzeniu warsztatu, koszcie nowych wtrysków (oby tylko na tym się skończyło) i nerwach przy kolejnej, podobnej awarii.
Marka: Mercedes Sprinter
Model: 313 CDI z silnikiem 2.2
Objawy: uruchomiony silnik po kilku sekundach gasł, brak zapłonu po kilkunastominutowym postoju pojazdu, widoczne powietrze w przewodach paliwowych. Kilku minutowe kręcenie rozrusznikiem czasem pozwalało uruchomić pojazd, ale nie zawsze.

Moja diagnoza (bez komputera): nieszczelność układu paliwowego.

Rozwiązanie problemu: zakupiłem przez internet oringi w ilości występującej w układzie (koszt ok. 5 zł/szt plus wysyłka) oraz pompkę paliwa ręczną. Pompkę podłączyłem na przewodzie idącym z baku do filtra paliwa Aby mieć możliwość podglądu na wszystkie złączki przewodów paliwowych konieczne było ściągnięcie kolektora wydechowego i plastikowej osłony komory wtryskiwaczy. Tu pierwsza niespodzianka: cała komora wtryskiwaczy zalana smołą - jeden z wtrysków rozszczelnił się i to dość dawno, ale nie miało to wpływu na aktualną usterkę - temat na kolejny wpis, a tymczasem skupmy się na nieszczelności układu paliwowego! Pompujemy paliwo aż do wyczuwalnego oporu i jeszcze dłużej wytwarzając większe ciśnienie w układzie. W takich warunkach przez nieszczelności, którymi do układu dostawało się powietrze, zacznie wypływać paliwo. Okazało się, że nie trzymał oring na niedawno wymienionym, oryginalnym przewodzie paliwowym. Szybka akcja wymiany uszczelki i system jest ok. Jeszcze próba z różnymi przerwami czasowymi i po problemie! Mogę już uruchomić samochód tradycyjnie, bez samostartu i ściągania przewodów powietrznych zasilających kolektor.

forum sprinter.jpg
Plik ściągnięto 1275 raz(y) 106,74 KB

_________________
Kancelaria Obsługi Inwestycji Irbis
 
  Podziel się na:      
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group